Sessans spektakel

fredag, december 29, 2006

Helg!

Ah, äntligen helg! Dessa 3 dgr har varit riktigt jobbiga, mest för att jag trotsade lite eftersom jag absolut INTE fick va ledig i mellandagarna, men nu har det ju visat sig att jag inte haft enormt mkt jobb ändå..

Igår umgicks jag med mina två kollegor på LG i Viksjö. Verkligen två motpoler på många sätt, men på nåt sätt är de ändå väldigt goda vänner. Jag hittade en sönderriven 20-lapp, lånade lite tejp o pysslade. Gav lappen till min vinpimplande kollegas dotter som kom förbi för att hålla koll på mamsen. Samma kollega köpte en jultriss till sin far, som för övrigt har riktigt gott om cash. Han skrapade fram 20.000. Dessa riksdaler hade jag behövt mkt bättre än han. Livet är bra orättvist ibland.

Dags för vindruvor o året med kungafamiljen!