Sessans spektakel

onsdag, december 27, 2006

Guldgrävare

Då va det roliga slut o man är tillbaka på jobbet. Det va heeelt omöjligt att jag skulle få va ledig mellandagarna, men nu visar det sig att jag absolut kunde varit det iaf. Tack för den. Hann knappt slappna av innan det va dags att bege sig tillbaka igen, suck.

Lyckades glömma sladden så jag kunde inte tanka över mina fina bilder från tomtebyn, men får lägga upp dem nu istället. Det är Tommys hus men mina tomtar. Husen tillverkas inte längre o är över 25 år gamla. De byggs upp varje år, tomtarna minskar i antal vartefter nån katt våldför sig på den som verkar smaskigast.

Julafton bestod av felkalkyleringar o alltför mkt mat. Mamma hade räknat att vi skulle va 11, jag brukar alltid kontrollräkna, kontrollfreak som man är. Nu gjorde jag inte det. Vi va 13 som åt. Det löste sig iaf. Tomten hade alldeles för många paket, mest till Emma som tacksamt sa "Det här är precis va jag har önskat mig!" till alla klappar.



Kussen o jag va ute en sväng på juldan, kände inte många där, tråkigt. Hade hoppats träffa massor med bekanta. Träffade dock Jens som jag inte sett på en herrans massa år. Va gör han idag då? Inte jobbar han med it eller ekonomi som alla andra, nänä, han gräver minsann guld nånstans i urskogen. Det tycker jag är coolt! Nu är det väl snarare så att de borrar efter guld, men likt förbannat spännande o originellt!