Sessans spektakel

onsdag, december 06, 2006

Vad är en bal på slottet?

Jag blev inte bjuden i år heller. Lordi blev tydligen det, men de fick inte komma med sina masker, o utan dem är de väl inte Lordi? Finlands självständighetsdag, ledig dag. Jag kanske ska börja som vissa religioner vill ha det här, ledigt på deras religösa högtider. Jag vill också ha ledigt när Finland har självständighetsdag, rättvist?!

Jag har lyckats hitta två kjolar o två toppar till kommande julfester o partyn. Brukar alltid ha nåt gammalt o tråkigt, men nu blir det nytt från topp till tå. Julfest med jobbet, 30-års fest, julkul med ftg i samma hus, julbord med fd kollegor, julafton.. Ja, jag inser ju att jag måste använda samma kläder vid fler än ett tillfälle, gäller att det inte är samma folk på nån av tillställningarna. I-landsproblem? Nee.

Min övertalningsförmåga är fenomenal. Jag har lyckats övertala mina kära fd kollegor att vi ska gå o bowla o käka julbord. Två av dem hatar bowling kanske jag bör tillägga. Den 19:e ska jag spöa skiten ur dem, som vanligt när det gäller bowling. Me like.