Sessans spektakel

tisdag, november 14, 2006

Bilköp

Efter 1 veckas intensivt letande o ringande o rattande o prutande är det nu klart. Bettan är utbytt mot en porrdrottning. Det blev en signalröd (jag hävdar att färgen borde heta porr-röd istället) Nissan Primera årsmodell -98. Jag lyckades inte med mitt krav på AC, då drog priset iväg en hel del. Bilen hittade vi på en Nissan återförsäljare, dvs jag får garanti, den är nyrekondad o tillfixad o känns betydligt tryggare att köpa därifrån än privat. Va på G att köpa en mindre porrigt röd Toyota Corolla -98 MED AC, men det va privat o han ville ha 15’ mer för den. Brorsan har också en Primera o röstade högljutt för den. På fredag får jag hämta drottningen. Har inte bestämt mig hur jag ska göra med Bettan. Enklast vore det att åka till Lilli som jag fick bilen av o säga ”Här är bilen, tack för lånet”. Eventuellt prövar jag med en annons på blocket, annars blir det skroten, synd med en ok bil, lite kärlek o svetsningar så är hon på hugget igen.