Sessans spektakel

onsdag, november 01, 2006

Första snön


Ja o så kom den där snön som det har varit tal om några dagar nu. Det gick bra till jobbet, då kom det bara lite snöblandat regn, men på eftermiddan satte det igång o snöade en hel del. Tanken är nästan tom o kände i morse när jag kom till jobbet att jag kanske klarar mig hem utan att tanka. Måste ju tanka på Jet som är billigast. Sen pratade folk om kaos, bilar till höger o vänster i dikena, chefen ringde när hon va på väg hem o sa att det va snorhalt. Jag beslutade mig för att lämna bilen på jobbet o åka med en kollega hem som har ordentliga vinterdäck på sin bil. Tog över 1h hem, vilket ändå va rätt smidigt med tanke på förhållandena ute på vägarna. Vi såg säkert 30 bilar på vägen hem som glidit av vägen, dock inga "ordentliga" krockar. Många verkade köra på sommardäck, inte så bra. Ska se om jag lyckas få hem Bettan imorgon. På tisdag kommer papsen hit för att hjälpa mig hitta en ny bil.