Sessans spektakel

tisdag, oktober 17, 2006

Clas på hörnet

Det känns inte som jag har riktigt flyt just nu. Igår fick jag ytterligare en p-bot även om jag o markägaren kommit överens om att det inte skulle lappas på våra besöksparkeringar. Jobbar vidare med det dilemmat en stund till.

Några kollegor o jag va bjudna på mutmiddag hos vårt inkassoföretag. På vägen dit, när jag står still vid rödlyset ska en mc tränga sig o skrapar då givetvis i min bil. Gamla bettan är inte så tålig så det blev inga märken va jag kan se iaf. Mc-föraren stack så jag kanske kunde anmäla honom för smitning.

Nåväl, på Clas på hörnet fick vi njuta av en 3-rätters middag.

Förrätt: Toast skagen
Varmrätt: Helstekt renkalvinnanlår med glacerade svartrötter, rostad rotselleripuré och stenmurklor
Dessert: Nån typ av pepparkakssmakande, romdränkt liten kaka med vaniljkräm i mitten och hjortronglass med jordgubbar

Jag hävdade dock att hjortronglass inte är rosa o det smakade def inte hjortron. Men säger servitrisen att det är hjortronglass så är det väl hjortronglass. Gott va det iaf. Gratis är extra gott.

Tandläkaren i morse va inte lika gratis. Snarare 819:- o vad innefattar det? 4st röntgenbilder, avlägsna lite tandsten samt kontroll av käken. Jag ska aldrig gå dit igen.

Jag ska trösta mig med att gå på en förhoppningsvis skön massage på gymmet ikväll.