Sessans spektakel

fredag, september 29, 2006

Paris

Då har man varit i Paris. Jag lyckades med att köra fel på väg till Skavsta, andra gången med Ryan Air o jag bara kan inte tycka om det bolaget, oavsett hur billiga de låtsas vara. Flygplatsen utanför Paris va minimal, men att försöka samtala med fransmännen på engelska gick ju sådär. Katten mötte mig o sen behövde jag inte bry mig om nåt alls, han hittade överallt. Vi bodde på ett hotell nån gata från porrgatan där moulin rouge finns.



Vi vandrade till Triumfbågen, Champs Elysees, Place de la Concorde, Notre Dame, Louvre, Eiffeltornet, Sacre coeur. Paris är stort, känns mkt större än London. Mkt finare än London. Den fantastiska maten lyckades vi dock inte hitta. Inte heller nån fantastisk shopping. Eller, katten ska ju ha pradaskor, medans en annan inte har råd med en väska för €85.




















Vägen hem va jobbig, av fler anledningar. Lyckades iaf ta mig hem, bettan svek inte mig o va hemma strax innan ett på natten, orkade tom upp o jobba nästa dag även om jag kom till tio. Såg förresten min bil i Paris när vi va på väg upp till Sacre coeur, fullproppad.