Sessans spektakel

söndag, september 10, 2006

Haket

Igår träffade jag tre fd kollegor o snackade lite skit. De va si sådär muntra med tanke på att alla blivit varslade, men vi försökte låta bli att snacka jobb, iaf deras. Anna hade ett par skitsnygga glasögon, vill också ha. Hade dock inte tänkt byta bågar innan det är dags att byta styrka. Well well.

Vi gick o käkade till nåt sunkställe på sveavägen. Haket hette det visst. Men Sigge o Patrick är lite för det är med pub-sunk. Oki, HEMLAGADE köttbullar vore väl inte så fel. Sen att de va hemgjorda hos mamma scan kunde ju inte jag veta. Önskade potatismos till bullarna "jag ska se om vi har något.." Va oerhört törstig o bad om vatten, tre gånger. När det sen va dags att motvilligt betala så blev kommentaren "vi tar inte emot kort idag". Aja, trevligt att träffa gänget iaf, att jag fick vänta på pendeln 20min va en bagatell o jag slapp bli rånad eller våldtagen från station till lgh så allt är väl frid o fröjd.

Idag tittade jag förbi i Riksby o kollade på Sofies lgh. Köket är uppe, badrummet nästan klart, tapet i sovrum, målat i vardagsrum. Kommer bli fint när det är klart, men de har hållt på där ett bra tag. I mitt fall borde processen va snabbare eftersom pappa inte skulle kunna va här o hjälpa mig hur länge som helst. Kanske ska kolla på mer än en lgh först innan jag ger mig in i budgivningen.