Sessans spektakel

fredag, augusti 18, 2006

Ingen plats i soffan

Min familj tar stor plats. Kärnfamiljen är här, inga andra individer som kräver uppmärksamhet. Vi har för mkt att säga till varann o avbryts o får börja om o kommer aldrig till punkt. Efter en mkt sen middag eller småplock eller va det nu va skulle vi umgås. Problemet är att min soffa är 3-sitsig o vi är fyra. Jag kunde ha satt mig på extrasängen i vardagsrummet, men valde min egen säng i mitt sovrum. Ganska glad för det trådlösa bredbandet nu måste jag medge :)

Jag har bestämt mig för den röda klänningen för morgondagen. Alla familjemedlemmar va överens, utom brorsan, men tror han sa den svarta bara för att lägga sig på tvären. Vi va i Kista en dryg timme o hittade en skjorta åt brorsan o en topp åt mutti. Jag är så trött på rean. Det finns ju inget kvar som nån vill ha, fula saker, stora storlekar eller helt enkelt plagg som är smutsiga eller trasiga. Varför varför fortsätter affärerna att ha en massa rea-plagg när ändå ingen vill ha dem? Nästan vecka är det tänkt att jag ska shoppa i London så jag behöver väl inte irritera mig på rea-plaggen hemma ;)

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home