Sessans spektakel

söndag, augusti 13, 2006

Nästan som förut


Då har man hittat klänning till festen. Tror jag. Är inte riktigt nöjd o ännu lite tveksam. Köpte en röd på MQ. Har inte kommit på om jag gillar rött o om jag ens passar i det, 8 dgr öppet köp, finfint. Köpte även en svart, inte fullt så fin, mer vardaglig på HM. Ska visa mutti så får hon avgöra sen. På telefon idag lät det dock inte som om hon kommer föredra den röda. Men när hon ser den svarta kommer hon säkert rösta för den röda iaf.

Partypinglan är i stan. Vi började på Snaps uteservering med lite blaskig cider, pinglan föredrog vin. Vi hoppade vidare till Metro efter ett snabbstopp på macke donkan, sessan klämde en cheeseburgare på tre röda. Rätt lugnt på Metro så vi drog vidare en stund till Kvarnen. Värsta vilda western. Länge sen jag sett på maken. Juristen Jonas va på plats, men jag blev räddad av en vakt som knuffade iväg mig. Nej, nej, JAG hade inte gjort nåt, det va nån annan som blev visad till dörrn. Jag blev väl också rätt kortvarig, men nattbussen hem kändes lååååång. Hade ett tjafsande par bakom mig som verkade tro att de va utom hörhåll för omvärlden.

Idag va det dags för träning igen. Har haft spärrat kortet 1 månad pga semester o dylikt, men idag fick jag träna igen. Steppade en timme. Shit va jobbigt, är fortfarande helt slut, men skönt att va igång igen.