Sessans spektakel

onsdag, augusti 30, 2006

London

Då var man tillbaka på jobbet efter ett par sköna dagar i London. Steg upp 05.00 på torsdags morgonen o åkte ut till ARN. Ett mindre plan tog mig till storstan. På torsdan gick jag runt på egen hand vid Oxford Street o kollade på mer eller mindre snygga kläder. Katten jobbade hela dan så vi möttes upp i lägenheten innan vi gick ut o käkade lite gott.

På fredan åkte vi ut till ett shoppingcenter lite utanför stan. Eftersom allt är så fruktansvärt dyrt blev det ingen shopping för min del, men skönare att gå där än inne i stan där det är så grymt mkt folk. Katten gillar att gå så vi har gått mkt o åkt väldigt lite buss/tunnelbana.
Vi gick ut o drack jättegoda drinkar på fredagskvällen. Inga sverigedrinkar med lite sprit o massa saft att blanda med, utan bara sprit o lite annat gott. När vi kom dit blev vi givetvis frågade om vi fanns med på gästlista. Verkar som de flesta ställen vill att man ringer o meddelar att man kommer. Hur som helst gick det bra att gå in iaf. Vi satt vid baren o hade en väldigt charmig o entusiastisk bartender som bjöd på smakprov o shots. Trevligt att se att det finns faktiskt folk som kan blanda drinkar o inte bara bartenders som kan tappa upp öl..

Lördan blev lite seg. Vi gick mest runt i stan, kollade SOHO. Letade några snygga sneakers till mig utan resultat. Katten hämtade god pizza som vi käkade framför tv:n innan vi piffade till oss o begav oss ut till en hotellbar på lite drinkar. Dock inte fullt så goda som på fredan. Traskade vidare till ett annat hotell o svängde våra lurviga innan vi släpade oss hemåt nöjda o glada.
Vi besökte
Camden Lock Market på söndan. Massa skräp, men visst fanns det lite intressanta saker där o framför allt en del annorlunda människor. Funderade på att köpa två fina tavlor, men av nån konstig anledning struntade jag i det trots allt. Eftermiddagen spenderade vi på aquarium trots kattens muttrande. Väl inne tror jag han uppskattade de vackra fiskarna lika mkt som jag gjorde.
På måndag eftermiddag va det dags för mig att bege mig hemåt igen. Vi hann dock med en promenix till Angel för en god lunch o lite shopping. Va inte kul att lämna katten, but what to do?


Det va inga fåniga handbagageregler från sverige men från london va det lite striktare koll. Man fick ju inte ha med sig nåt i flytande form, inte heller smink. Trots det smugglade jag in mitt läppbalsam o –glans på flyget. Nästa gång kommer jag nog undan med en vattenflaska också hehe.

1 Comments:

  • At 1:24 fm, Anonymous Anonym said…

    When it comes to broadcasting successful advertising e-mail, you need to be your most significant critic. You should study each and every e-mail that you improve the rotation. When you find it hard to accomplish a message, then how can you anticipate prospective customers to be motivated by it? Also, maintain longtime viewers interested by adding and modernizing your e-mails often. [url=http://www.x21w12w21.info]Eyua34222[/url]

     

Skicka en kommentar

<< Home