Sessans spektakel

söndag, oktober 08, 2006

Äppelkaka

Jag är fullt övertygad om att polisen är efter mig. Jag ser dem överallt. Vid jobbet, på min fritid, i mitt bostadsområdet (vilket inte är så konstigt i o för sig). I torsdags va katten o jag o käkade mumsiga pizzor på Ciao Ciao på Hantverkarg o på vägen dit blev vi stoppade av polisen. Som sagt, de är ute efter mig.

Nerladdningsvärlden är inte så enkel som man kan tro har jag insett. Lyckades ladda ner Brokeback mountain dubbad på franska. Känns sådär va? Skam den som ger sig, snart ska även jag bli en fena på det. Inte franska då, utan nerladdning. Hela min planering av resten av kvällen är förstörd i o med upptäckten. Jag skulle kolla film o mysa i soffan. Jo tjena. Voulez-vous coucher avec moi ce soir? Så långt sträcker sig mina franskakunskaper, så jag har en känsla av att det inte räcker med det för att se filmen..

Igår va det stadsvandring för hela slanten. Regnet öste ner, lyckades få parkeringsplats utan tillhörande böter, hittade nada att handla. Gjorde ett försök i Kista på vägen hem också utan resultat. Mest ute efter en vinterjacka o ett par svarta låga "rid"stövlar. Tror jag ska ta en vända till på Scorett vid Gallerian. Vad gäller vinterjackan får jag ta o hålla ut ett tag till i väntan på nåt fint o lagom för mitt tomma visakort (pga lagens långa arm).

Svängde ihop en äppelkaka idag. Köpta äpplen dock, vilket gör att det hela förlorar charmen en aning. Har inte smakat ännu, smeten va dock väl godkänd, ska bjuda mina närmsta kollegor imorgon, provkaniner. Man ingår ju inte i back office o därmed ingår man inte i gruppen som "får" äta eventuellt fikabröd. Fånigt värre.

I fredags direkt efter jobbet gick jag på ett pass på Worldclass Alvik. Bodypump med Sonja. Vilken skräckinjagande tjej. Träningsvärk fick jag, men vete fan om det va värt det. Känsla för när hon skulle korrigera folks teknik verkade saknas, det va inget diskret utan hon skrek ut felen för resten av deltagarna. Jag lyckades givetvis placera mig rakt framför henne längst fram i den minimala salen, så jag fick en del törnar, tackar som frågar. Går jag nån fler gång ska jag placera mig mer strategiskt. Tacka vet jag de ödmjuka instruktörerna i Jakan.