Sessans spektakel

söndag, november 19, 2006

Sunday bloody sunday

Det är tungt att ha besök. Nån som stökar när jag vill ha det fint. Men samtidigt har man fått middagen serverad när man kommit från jobbet (om man inte blivit hämtad). Nu har pappa åkt hem iaf, han hann med att åka nya bilen. Så glänsande fin hon va när vi hämtade henne, tyvärr har det ju regnat sen i fredags o hon är inte alls lika glänsande längre. Ingen porrdrottning, snarare en porrprinsessa.

Igår va jag en sväng på bio. Valet va mellan "Borat" o "Att återvända", det blev den senare i o med att vi såg den i Kista o därmed gissade jag att antalet störande habibisar skulle va rätt stort. Lugnt o skönt på "Att återvända", säkert inte så många som klarar av en lite djupare film som inte är amerikansk?! Bilden va dock jättesuddig (inte fel på min syn), något ansträngande eftersom filmen va över 2h lång.

Idag har jag lyckats med att städa efter mitt besök, bära upp 4 sommardäck (kom inte ihåg att däck va så tunga), köpt x antal julklappar på Rusta o klämt två korvar på Ikea efter lite julpappersinköp. Ja jag är som vanligt ute i god tid. Jag har lyckats komma fram till att min väska inte blir så tung till jul om jag tar med mig de klappar jag köpt hittills när jag åker till bröllopet nästa vecka. På tal om Ikea så va pappa o jag där i fredags kväll o vem går där o myser om inte Hans Fahlén, Kristin Kaspersen o deras son (?). Jojominsann så är det. Försökte låta bli att stirra, men det känns ju faktiskt lite som att de varit hemma i mitt vardagsrum när jag bor så nära Ikea. Nästan iaf.