Sessans spektakel

fredag, december 22, 2006

Jullov

Snön lyser med sin frånvaro, men jag är iaf hemma hos föräldrarna o har det mysigt. Jag lyckades få 2 dagar semester så igår bar det av norrut. Åkte taxi ut till arlanda o pratade för ovanlighetens skull rätt mkt med chauffisen, när jag sen fick tillbaka kvittot sa han att han skrivit sitt namn o nr på baksidan ifall jag ville ringa.. Eh, habibi med två barn, livnär sig som taxichauffis. Nja.

Hann träffa M en snabbis i Vasa innan vi cruisade till Jeppis. Väldigt uppskattat av skribenten.

Emma o Aron kom hit tillsammans med far en sväng. Emma va klängig på mig vilket är väldigt ovanligt, hon skulle kramas, hon skulle sitta i knät, hon skulle hålla handen. Antingen har hon saknat mig eller så gör hon ett sista försök för att få fler julklappar?! Men eftersom hon är övertygad om att tomten kommer med sina renar o den magiska säcken så vill jag då bestämt hävda att hon saknat mig.

I år kom vi på att vi ska ha rim på alla paket till vuxna. Jag kör med fuskvarianten o har letat rim på nätet, dock verkar det va svårt med rim till en pokertidning.. hrm. Sen tycker jag att många rim är så himla avslöjande, bara för att det är rim på klappen ska man ju inte veta va det är innan man öppnat. Thats my opinion.

Ska hoppa ner en trappa o smaka på drömtårtan vi bakade tidigare ikväll. Mumsich.