Sessans spektakel

söndag, maj 20, 2007

Digitalkamera

Jag har inte riktigt följt med i den digitala svängen när det gäller kameror, men har börjat inse att kameran i min telefon inte riktigt håller måttet. Att jag dessutom ska på två bröllop i sommar, gör också att önskan om en bra kamera blev extra aktuellt. Kollade runt lite i djungeln o beslutade mig sist o slutligen för en Canon Powershot A 710 IS. Jag har inget att jämföra med, men det lilla jag prövat så verkar den va ok, har absolut inte hittat alla funktioner ännu, har inte ens plockat upp usb-sladden ur förpackningen. Försäljaren ville såklart att jag skulle ta en drulleförsäkring, men jag avböjde. Så nu gäller det att köpa en kameraväska så man inte får in en massa smuts o fukt i kameran (kan man ju i o för sig få ändå..)

Har lyckats dra på mig oväntade utgifter för närmare 10' denna månad (inklusive kameraköp), så helt plötsligt va det tomt på lönekontot. 78 spänn närmare bestämt. Ska se om jag lyckas klara mig utan att handla nånting på en vecka, eller om jag får nalla från nån av de andra kontona. Detta har ALDRIG hänt mig förut.