Sessans spektakel

söndag, maj 13, 2007

Löparskor

Har fått för mig att jag ska börja springa. Jag tycker det är ofantligt tråkigt o insåg därför att jag måste köpa en lite dyrare sko för att jag ska tvingas ut o springa för att få valuta för pengarna. Fick tips om Runners Store, men det lämpade sig bättre att jag gick till Löplabbet just den dan jag va inne i stan. Sprang lite på band o provade lite skor, men kände att alla va så stora. Försäljaren hävdade då att man måste ha större skor annars får man blånaglar. O jag menar, hon är ju expert så jag körde på hennes rekommendationer. Skorna jag till slut köpte kostade 1400:- Hemma gick jag runt med dem o jag insåg väldigt snabbt att det inte skulle funka, de va för stora. Frågade även på jobbet av tjejen som springer minst en mara per år o hon tyckte också jag skulle lämna tillbaka skorna. Sagt o gjort. Gick till RS istället, där jag fick ett proffsigare bemötande av en mkt charmig försäljare. Lyckades hitta ett par skor som passade mig, dessutom för 1100:-, så nu är det bara att snöra på sig skorna o ge sig iväg en dag när man inte är fullt så bakis. (Alltid finns det nån ursäkt)

1 Comments:

  • At 11:42 fm, Anonymous Anonym said…

    Nog för att man märker att fötterna sväller när man blir varm. Men det finns ju gränser. Konstig säljare...

     

Skicka en kommentar

<< Home