Sessans spektakel

tisdag, april 24, 2007

Tvättstuga

Bara för att man är sjuk kan man ändå va lite effektiv tyckte jag. Just då kändes det som en utmärkt idé.

Uppdrag: tvätta vinterjackor.

Joo, jag har tvättmaskin i lgh, men just vinterjackor som ska tumlas tvättas med fördel i den gemensamma tvättstugan. Att få tid där är inte så lätt o när jag ändå va hemma o sjuk gick jag förbi o märkte till min förvåning att det fanns en ledig tid, om än passet redan börjat så gick det att boka. Sagt o gjort, hem o hämta jackorna. Tillbaka i tvättstugan är den överfull av tjattrande kvinns som pratar ett sch-språk. Syrianer? Två tvättmaskiner va bokade för mig, endast den ena är ledig eftersom en av kärringarna tagit ”min” maskin. Lyckligtvis fick jag ”bara” vänta 15 min innan jag fick båda maskinerna, men uttryckte mitt missnöje i deras handling. En av dem började även lägga sig i hur jag doserade tvättmedel o sköljmedel. Give me a break mother fucker! Jag gick o förberedde mig för det som skulle komma, dvs att ”min” torktumlare inte va ledig när det väl va dags för jackorna att tumlas där. Helt korrekt. Istället för att jag fick äran att slita ut deras tvätt o slänga den på golvet va de snabba att plocka ut den själv. Jo, de befann sig i tvättstugan hela tiden o bevakade sin tvätt.

Inte konstigt att samhället ser ut som det gör när man inte ens kan följa reglerna i tvättstugan.

3 Comments:

  • At 11:35 fm, Anonymous Anonym said…

    Ja, den evinnerliga tvättstugan...

    Du har så rätt, om inte ens något så basalt som tvättstugan kan behandlas med respekt, hur ska det då kunna gå i stora världen?

    Mitt senaste besök resulterade i att jag fann min blöta tvätt i en korg. Och de båda maskinerna nyladdade med någons tvätt. Detta trots att jag hade tid kvar på min tid. Att jag behövde torktumla på MIN tid verkar inte ha bekymrat nästkommande. Resultatet: blöt tvätt. Tack så *pip* för den!

    Vad är det som är så svårt?!?

     
  • At 1:39 em, Blogger Sessan said…

    Du är för snäll, då skulle du stängt av maskinerna o gjort samma sak med deras tvätt. Ett öga för ett öga, du vet. Skrämmande hur folk fungerar, o i ditt fall kan man ju inte skylla på kulturella skillnader ;) Jag är supernöjd med tvättmaskinen i lgh, då slipper jag allt sånt tjafs.

     
  • At 3:22 em, Anonymous Anonym said…

    Jo, jag är väl tyvärr lite för snäll/mesig/godtrogen/förlåtande alternativt en dörrmatta... ;P

    Lovar att försöka bättra mig till nästa gång!

     

Skicka en kommentar

<< Home