Sessans spektakel

söndag, april 01, 2007

Amatör

Skattmasen va snäll med mig i år. Jag får tillbaka över 8', o det är INNAN jag gjort mina avdrag för resor till jobbet o räntekostnader för lån i Finland. Livet känns helt plötsligt lite enklare då. Jag fattar heller inte varför, trodde det skulle va tvärtom eftersom jag bytte jobb under förra året.

Jag har även lyckats byta till sommardäck på min porrdrottning. Eller jag betalade iaf så en habibi kunde göra det åt mig. 140:-. Helt överkomligt. På onsd åker jag hem, så några timmar på torsdan ska jag gasa från Åbo till Jeppistown. Dock har jag hört att det är hur mkt hastighetskameror som helst på just den sträckan. Väldigt oekonomiskt att åka själv också. Kanske finns nån annan österbottning som vill åka med, men var hittar man dem?

Det är bara amatörer som blir bakis. Så brukar jag uttrycka det. Idag är jag amatör. Vet inte om jag supit för lite den senaste tiden eller va det beror på. Panndunk på hög nivå. Måste solen skina så starkt idag då? Underlättar inte mitt tillstånd precis. Vi va 6 muntra tjejer som skakade de lurviga till Thomas Gylling på Ekens Bar igår. Visste inte att han existerade längre. Hatade hans program som gick på SVT förut. Ekens Bar är för övrigt trevligt, ett riktigt bra After Work ställe! Me like.

Headache.

4 Comments:

  • At 11:34 fm, Anonymous Anonym said…

    Ekens uteservering är trevlig! Goda Dagens och en inte alltför tråkig utsikt! =)

    Brukar alltid betala lite extra i skatt för att just få tillbaka när året räknas av. Hamnade nästan på 8, så jag är också glad! Fast det är ju mina rättmätiga pengar, men känns trevligt ändå! =)

     
  • At 11:38 fm, Anonymous Anonym said…

    Förresten, får man önska en sak?
    Om du kan ha pop-up-fönster för kommentarerna? Eller du kanske tycker det är smidigare så här?

     
  • At 7:50 em, Blogger Sessan said…

    Your wish is my command. Teach me!

     
  • At 9:50 em, Anonymous Anonym said…

    Under Settings > Comments kan du välja Yes för Show comments in a popup window?
    7:e punkten, om vi har samma Blogger... =)

     

Skicka en kommentar

<< Home