Sessans spektakel

tisdag, februari 20, 2007

Dagen S

Fettisdagen, fet tisdagen, va heter det egentligen? Fastlagstisdagen! Idag ska man äta semla i sverige, fastlagsbulle i finland. Gud bevare den som går in på ett konditori i finland o frågar efter en semla, ja han/hon måste va sugen på fralla i så fall. Jag erkänner helt ärligt att jag vid det här laget är uppe i den fjärde i ordningen va gäller semlor. Jag har kört den mindre ångestframkallande varianten "kaffesemla" ända tills idag när jag slog på stort o åt en normalstor semla. Kaffesemla är alltså en minisemla. Jobbet slog på stort o bjöd oss på en bulle var. Ja, jag skrapade bort mandelmassan.. I min hemstad säljs även en variant med sylt o grädde..

1 Comments:

  • At 8:42 em, Blogger Jonas said…

    Av något konstig anledning så var fettisdagen på samma dag som jag fick svar på mina kolestrolvärden vilket var lite för högt så jag skippade helt enkelt allt vad semlor heter!

     

Skicka en kommentar

<< Home