Sessans spektakel

torsdag, februari 15, 2007

Träning

Ett pass bodypump, första gången på väldigt länge. Är skakis i hela kroppen så jag antar att det är ett bra tecken?! Vi fick ett erbjudande på jobbet igår, att kunna bli medlem på sats till rabatterade priser: Medlems- o Administrationsavgift 450:- (engångskostnad), Guldkortet (fanns inga andra man kunde välja) 484:- Är det verkligen så satans dyrt att träna på sats? O va är det för fjanteri med administrationsavgift? Tar de 450:- för att skriva in ett namn i datorn? Helt sjukt. Tacka vet jag Worldclass, där betalar jag 449:- för att få träna i på alla klubbar i hela Sverige o ingen administrationsavgift. Tjäna pengar på folks ohälsa. Inte konstigt att fetma ökar. Jaaa, jag VET att man kan träna utan att gå på dyra gym, men är det verkligen lika kul? En kollega har funnit passionen med löpning. Hon springer flera ggr i veckan, har sprungit new york marathon bland annat. Önskar verkligen att jag kunde finna den passionen också.