Sessans spektakel

måndag, februari 05, 2007

Karriär

När jag va ute o gick på lunchen med två kollegor ringer en tjej från en rekryteringsfirma o erbjuder mig ett jobb. Det är ju inte så att jag letar nytt jobb, men det är klart att man letar efter nåt bättre, än är jag inte nöjd. Hon visste ju såklart inte så mkt om jobbet, men än så länge är det inte helt ointressant. Jag ska träffa henne nästa onsd o prata lite mer om jobbet. Är det helt hål i huvudet att jag ens funderar på att byta? Arbetsuppgifterna är typ samma som idag med STORA utvecklingsmöjligheter, lönen cirkus 5' mer än jag har idag, friskvårdsbidrag på 2' (idag har vi noll), läget är ungefär 10 min närmare hem än jag har idag. Är man girig? Kan ju i dagsläget INTE säga nåt på jobbet, men kollegorna hörde ju att jag frågade om lönen så de kanske misstänkte nåt, men frågade ej. Dock har jag ju faktiskt inte aktivt sökt något jobb, mitt CV råkade bara ligga kvar på deras sida. Vi får se hur detta går..

1 Comments:

  • At 3:02 em, Anonymous Anonym said…

    Om du känner att du vill vidare, ska du självklart ta chansen när den kommer.

    På pappret ser det ju väldigt bra ut i alla fall. Klart du inte är girig för att du vill kliva på karriärstegen. Och vore det så, går det ju utmärkt att skänka skillnaden till välgörenhet. ;-)
    Ett citat: "Bra personer ska ha bra betalt!" =)

    Du har ju ett perfekt läge: du har jobb och letar inte aktivt efter något. Bara att höra vad hon har att säga på mötet och känna hur det verkar.

     

Skicka en kommentar

<< Home