Sessans spektakel

lördag, januari 13, 2007

Imse vimse spindel..

klättra ner för biltaket o landade på min panna när jag körde bil. Eller också är det så att den på nåt sätt va nånstans på min jacka o kände att det va dags att krypa lite på pannan precis när jag måste koncentrera mig extra mkt för att hitta en parkeringsplats där jag kunde trycka in min stora bil. (Oj det där kunde låta snuskigt ifall man ville! Eller va det långsökt?) How ever, det va ingen liten sak heller, en sån där gråbrun med långa ben. Det kändes som nåt kröp på mig flera timmar efter att jag dödat den djävulen med mina handskklädda fingrar.


Jag lyckades hitta en klänning också. Ändrade krav angående dresscoden på vår kick off. Det ska va klänning, kort eller lång, med eller utan ärm. För seriöst, hur många klänningar har INTE bar axel? Köpte en klänning jag kollat på förut. Dock i svart. Jag hittade dock den bara i storlek 38, svart alltså, prövade den på samma gång som den "lila" o jag fick inte igen blixlåset! På en 38! Inte ens i närheten. När jag sen prövade den "lila" i storlek 36 gick det hur bra som helst. H&M i ett nötskal.

Gick in på åhlens en sväng o letade en pocketbokhylla jag sett där. Nu fanns den ju givetvis inte mer så jag passade på att ta kort på en annan variant de hade där. Då kom en expedit rusande o påpekade att jag minsann INTE fick ta kort inne i varuhuset. Så det så.