Sessans spektakel

onsdag, januari 17, 2007

Operation service

Vågrätt läge, bedövning, spruta, skalpell, nål, tråd. Hjärtat klappar, spänd som en fiolsträng. Man kan ju lungt säga att jag inte skulle passa inom vården. Vardagshjältar, det är precis va de är. Jag fick alltså ett födelsemärke borttaget o en "hudvårta" (ingen vårta, men hud som ser ut som en vårta) bortklippt. Det va riktigt, riktigt synd om mig igår. Ynklig som fan. Det här va nåt pytte pytte litet, vågar inte ens tänka på större operationer, hell no. Idag pillade jag bort förbandet på hudvårtan. Såklart började det blöda. Varför måste det va så mkt blod?!

Tror jag skulle behöva service på min bil. Jag ringde till två nissan-verkstäder o hörde om priset.. jojo ena ville ha den nätta summan av 4700 riksdaler, medan det andra stället toppade med 5100 fjuttiga kronor. Pappa sa stopp. Han flyger över o fixar det, eller så väntar vi till sommarn o han gör det då. Tydligen är det vanligt att de lurar småtjejer som jag själv, o att de tex tar betalt för ett kamremsbyte, även om de inte bytt kamremmen. Smart. Ja, för hur ska man veta, en som inte kan så mkt mer än att tanka o fylla på spolarvätskan?