Sessans spektakel

tisdag, maj 08, 2007

Bilbärgning

Jag äter nästan jämt frukost på jobbet. Så även denna morgon när jag får ett samtal från en kollega om att hennes bil pajat. Kul i morgonrusningen. Som den hjälpsamma person jag är, sumpade jag min halvätna frukost o hoppade i bilen för att hjälpa henne. Kopplingsvajern hade gått av, för tredje gången. Behöver jag säga mer än Saab? Nä, tänkte väl. Hon stod ju lite illa till om man säger så, var man än stannar i sthlm står man väl illa till? En mack fanns en bit ifrån så jag bogserade henne dit där vi tålmodigt väntade på bärgare. Inte helt enkelt att bogsera, knycker o hoppar lite, men det va inte så många m så det funkade. Nu har jag ju en tjänst innestående om man säger så ;) 1300:- för att bärga hennes bil. Kontanter (vem har så mkt kontanter på sig??), eller så skulle de dra på kortet. Faktura funkade inte. Då är det ju inte så konstigt att det står bilar lite här o var som inte blir bärgare om det är så dyrt o ska betalas pronto. Förhoppningsvis kommer jag aldrig behöva bärgare till min bil. Hah! O på radion när jag åkte till platsen sa de att det står "en dam i höger körfält på Ulvsundaleden". Inte alla som blir omtalade i radion sådär på tisdagsmorgonen!