Sessans spektakel

torsdag, maj 17, 2007

17:e maj

är väl en ypperlig dag att slappa på? Jag festade igår, norrmännen festar idag. Varför blir jag inte full av drinkar? Måste va för lite alkohol i dem tror jag. Dyra är de också. Kusinerna slog sina kloka huvuden ihop igår o begav sig till Ekens. Det är sååå trevligt där, o utsikten är inte helt fy skam den heller. Me like Ekens. Maria hade myror i brallan så vi skuttade (jag haltade pga skoskav) vidare till Ljungbergs, svepte en drink, upp till Mosebacke, för lång kö, ner till Krönet o lätta på blåsan, tillbaka till Ekens för att så småningom i princip stänga stället. (Vad det nödvändigt att gå så jävla mkt med mina blödande skavsår? Va? Va? Va?)

Ja o vi svepte drinkar o filosoferade över livet. Sofie svepte inga drinkar, hon kör GI o då ska man tydligen inte dricka alkohol. Hon drack vatten. Festligt värre. Tills två killar gjorde oss sällskap o började bjuda, då va tydligen vin helt ok enligt GI ;)

I taxin hem va det rätt underhållande, chauffisen va indier, bosatt i sthlm, med finskt medborgarskap. Say again? Jodå, när han kom till europa fick han inte stanna i Frankfurt utan hamnade på nåt konstigt vänster i Tammerfors, bodde i skogen i 2 mån tills en flicka o hennes pappa tog hand om honom.. eller nåt? Hans svenska va sådär, så det är möjligt att vissa detaljer inte är fullt korrekta. Jag briljerade lite med mina finskakunskaper, efter x antal drinkar tycker jag faktiskt det är helt ok att säga en o annan mening på finska :) Han prisade Finland högt o eftersom det inte händer alltför ofta så kändes det rätt fint sådär på morgonkvisten.

O nu är det snart kvällskvisten o det känns som jag precis har stigit upp. Märklisch.