Sessans spektakel

tisdag, november 20, 2007

Vårdanställd?

Har jag månne valt fel yrke? Vårdanställda som är med i facket i Finland får en löneökning på 22-28% o dessutom en "julklapp" på 270€. Det är heeeelt ok. Vår avdelning på jobbet fick 3,7%, ett jävla skämt. Potten som cheifen fått för att dela ut valde hon tydligen att ta själv eftersom ingen fick mer än 3,7%. Sa jag att vi inte får nån julfest i år heller. Nähä?? Glömde jag berätta det, den är indragen i år. Såja. Ordningen återställd. Ja men inte klaga, ledningsgruppen fick bara en löneförhöjning på 2,2%. Jo, men resultatet på en lön som är 3ggr min så ger det en summa som jag kan tänka mig tills vidare.. Inte alls bitter. Nej då.

Jag vann iaf bowlingen ikväll. Sketa dåliga poäng, men jag vann iaf :D Skönt med lite övning så jag spöar skiten ur grabbarna om 2v när det är dags för en liten Tallink-reunion igen. Bröt 2 naglar, hade för små skor o för tighta jeans. I-landsproblem.

2 Comments:

  • At 6:02 em, Anonymous Anonym said…

    Känner med dig, det är samma när man jobbar inom barnomsorgen - några futtiga hundralappar på sin höjd och aldrig nåt extra med fester och gåvor.:(

     
  • At 6:02 em, Anonymous Anonym said…

    Trevlig blogg f ö, hittade just hit.:)

     

Skicka en kommentar

<< Home