Sessans spektakel

söndag, juni 03, 2007

Inköpt kameraväska

Gissa om jag jagat. Formen på min kamera är tydligen inte helt smart. Jag har varit på OnOff, Elgiganten, Expert o Teknikmagasinet, utan framgång. Nu bytte jag den finfina o väldigt praktiska kameraväskan som va ½ cm för liten från Clas Ohlson till en större, men inte fullt lika smidig variant. Måste ju kunna transportera fanskapet om det ska bli några bilder, eller hur?

Anledningen till att jag gick till Teknikmagasinet va att jag skulle ha en kortblandare åt brorsan till hans födelsedag, men den va såklart slut. "Varför finns den på nätet då?" två killar svarade så jag kunde inte riktigt koncentrera mig på svaren, den ena sa nåt i stil med att den kan finnas i nån butik o den andra att då borde den tas bort. Vem ska man tro på? Kan de inte va lite samspelta iaf, de jobbar ju i samma butik? Ja, nu försökte jag ju köpa den på nätet men eftersom min beställning understeg värdet av 199kr så gick det inte att genomföra. Say what? Nu får han nåt annat istället.

I min jakt på kameraväska fick jag djävulska skavsår av mina nya skor. Aj aj aj! Skorna ska säljas på Juthbacka marknad, genast! I morse när jag skulle ta en löparrunda så gjorde det så ont när jag gick att jag höll på att skippa hela rundan, men det konstiga va att det inte kändes alls när jag sprang, borde det inte va tvärtom? Helst skulle jag ha flip flops på jobbet imorgon, men vi har en skriven regel om att man inte får va barfota, o flip flops är ju i princip barfota..

2 Comments:

  • At 3:53 em, Anonymous Anonym said…

    Hmm, sånt där har jag också råkat ut för... Den ena svarar nej tyvärr, den andra ja, det kommer in.

    Det bästa är väl att höra i fler butiker. Jag kan kolla här i Solna om du vill?

    Det var ju faktiskt JOGGINGskor du köpte, då ska du väl ändå inte GÅ i dem?!? ;P

     
  • At 10:26 fm, Blogger Sessan said…

    Tack för erbjudandet, jag ringde nämligen runt själv till några butiker o den verkar va slut på de flesta ställen. Tydligen va det dessutom nåt fel på senaste sändningen de fått av dessa, vilket inte bådar särskilt gott. Jag får leta vidare..

     

Skicka en kommentar

<< Home