Sessans spektakel

fredag, juli 06, 2007

Tvestjärt

Ett djur är väl inte helt oväntat i en lgh. Nåt lite för stort för att va ok, nåt jag inte sett förut. Tryckte ihjäl den när den kröp på hallgolvet tidigare i veckan. Idag när jag kom hem lite för tidigt från jobbet hittade jag två till. Som när ens partner vänsterprasslar o man viker av lite från ens normala vanor, överraskningsmomentet. Så va det, jag hittade båda två i sovrummet, på varsitt håll, de försökte gömma sig när de hörde nyckeln i dörrn, men denna gång va jag snabbare. Bläddra bläddra i broschyren från värden, hittade skadedjur, jämförde bilder, jo visst sirru, en tvestjärt är det minsann, eller snarare fyra vid det här laget. Jag är lagom road. Jag blir inte hysterisk, men jag uppskattar inte vetskapen om att dessa djur eventuellt kan krypa på/i mig nattetid. I don´t wanna know. Googlade på nätet o där fick jag fram att man skulle fukta wellpapp o rulla ihop det o placera ut där de finns o på morgonen skulle de tydligen har gottat in sig i rullen. Tog en tom hushållspappersrulle, klippte itu den o placerade en i hallen o en i sovrummet. Hoppas det lyckas. Jag misstänker att jag inte kommer sova helt felfritt inatt..