Sessans spektakel

onsdag, juni 13, 2007

Stambyte

För drygt två år sen va det en vattenläcka några lägenheter högre upp i min trappuppgång. Vattnet rann hela vägen ner till golvet i trappuppgången. Min lägenhet blev också drabbad. Riva upp golvet i hallen o köket, samt riva upp väggen mellan så de kom in till stammarna. En fläkt brummade o blåste twentyfourseven i över en månads tid. Dammigt o jävligt överallt, ljudet från fläkten (o värmen) höll på att driva mig till vansinne. Vintertid va detta så man ville inte va ute o borta från lgh så mkt heller. Det va ingen angenäm upplevelse, nej.

Igår gick jag in på hyresvärdens hemsida o va står där, jo att det ska bli stambyte i ALLA lägenheter i mitt område, o det är inte några det. Början på detta stambyte skulle ske from v 34!!!! Jag fick panik. Ingen dusch, ingen toa, uträtta sina behov i baracker på gården i -30° kyla. O inte nog med att badrummet ska totalrenoveras, även stammarna till köket ska fixas. Jag ringde värden, men personen som ansvarar för mitt område va inte på plats. Igår kunde jag inte sova, vände o vred mig, svettades vid tanken över detta stambyte o vad det kommer innebära, hur jag ska lägga upp strategin för att få byta lgh innan, eller kräva evakueringslgh. Jag insåg ju rätt snabbt att evakueringslgh inte skulle bli tal om, bara i min trappuppgång finns 14 lgh, i huset finns då 56 lgh o i området finns en si sådär 10-15 hus. Hur skulle det se ut om alla ville ha en evakueringslgh? Nä just det.

Fick tag på områdesansvarige i morse o stambyte för min trappuppgång är beräknad till denna tidpunkt nästa år. Jag andades ut för en kort stund. Jag har bott i lgh 3 år första juli o kan därmed byta internt, jag har 1 år på mig att hitta en ny lgh, för nåt stambyte tänker jag inte gå med på! De bygger ett nytt hus med inflyttning i början av nästa år, dock va hyran sketahög, för en etta 5100 o för en tvåa 6500. Skulle inte tro det va?!

1 Comments:

  • At 5:54 em, Anonymous Anonym said…

    Oj! Har du bott där i tre år snart! Tiden går sannerligen...

    Skönt att du förhoppningsvis slipper stambytet, verkar inte alltför kul. Fint blir det ju efteråt, men det är ju just det, efteråt.

    Hoppas du får tag på en STAMBYTT lägenhet som du vill ha innan dess. Förresten, har Bostadsguiden varit till någon hjälp?

    Är det nu du är på bröllop eller är det efter midsommar? Vill i alla fall se bildbevis på din outfit! =)
    Såg förresten den randiga i blåvitrandig, kanske skulle varit något i Suomi? ;D

    Stor kram vännen!

     

Skicka en kommentar

<< Home